« Today at Tranomon | トップページ | Sabbatical Part 2 »

2006/09/12

September 11, 2001

この話題に触れるべきかどうか迷いましたが
やはり、触れておくことします。
一人の声は小さいかもしれないけれど
声を上げることをやめてしまっては終わりだから。

5年前の昨日、東京は台風に見舞われていました。
私は自宅でテレビを見ていました。
テレビから流れ出る光景に、ただ、呆然としていました。

5年経って、人は何を学んだのでしょうか。
武力がその答えでないことは明らかなはず。
世界のリーダーであり続けることを願うなら、
敢えて武力に頼らない勇気を持つことで
リーダーシップを示す道を模索してほしいものです。

------------------------------
On September 11, 2001,
I was watching TV at my home in Tokyo,
just freaked out what I was seeing on the TV screen.
Tokyo was hit by a typhoon at the time.

What have you learned in past five years?
It is obvious that the armed force is not the answer.
If you aim to keep being the leader of the world,
now it is the time to have the courage
to stop relying on the weapon
and show your leadership in other way around.

|

« Today at Tranomon | トップページ | Sabbatical Part 2 »

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« Today at Tranomon | トップページ | Sabbatical Part 2 »